Přeskočit na hlavní obsah

Opuštěná společnost

Kniha od Erika Taberyho, který je šéfredaktorem mého oblíbeného časopisu Respekt, nesměla chybět v mojí knihovně. Takže jsem si jí po Vánocích konečně pořídila a hned zčerstva se do ní pustila. 

V poslední době si všímám velké aktivity ohledně zájmu mladých lidí o politiku a všeho kolem ní. Spousta mladých, známých youtuberů, blogerů a známých osobností apeluje na (nejen) svou generaci, aby se více zajímala o tyto věci. Pro mladou generaci je poměrně těžké se v těchto věcech orientovat. K lepší orientaci nám tedy mohou pomoci také knihy, třeba právě Opuštěná společnost.

Časopis Respekt je můj oblíbený časopis. Ráda si v něm pročtu všechny články, a to opravdu se zájmem. Když jsem tedy zavětřila, že vyšla kniha Erika Taberyho, hned jsem jí chtěla mít. Zaujal mě i název této knihy, který je velmi aktuální vzhledem k období voleb (ať už parlamentních či prezidentských). 

Nejsem žádný expert na tuto tématiku, a proto mě překvapilo, že kniha byla velmi čtivá a srozumitelná pro běžného čtenáře. Kniha zpočátku popisuje a uvádí události ohledně vzniku Československa (včetně vizí a odkazů TGM a dalších), později také ohledně České republiky a dalších důležitých událostí v naší historii. Tyto kapitoly mi poté při čtení pomáhaly pochopit věci v širším kontextu.

Postupně se v kapitolách dostáváme přes komunismus k událostem ve vládě v posledních několika letech. Právě aktuálnost knihy, která byla vydaná na podzim roku 2017, byla při čtení velmi poutavá. Není to jako čtení učebnicových textů, které jen popisují události vzdálené desetiletí. U této knihy si naopak budete říkat: "Jo, tak na tohle si pamatuji."


Kniha je také prokládaná spoustou citátů a úryvků z různých článků. Pro čtenáře, který by chtěl zajít více do hloubky, je na konci knihy seznam zdrojů. To také přispělo k atraktivitě knihy a vyvolalo to ve mě pocit, že pan Tabery dobře ví o čem mluví a má své názory podložené. 

Spousta věcí pro mě bylo nových, některé myšlenky jsem si díky knize mohla lépe utřídit. A přesto, že tato kniha nepatří do žánru, který běžně čtu, tak mě rozhodně zaujala a bylo to velmi zajímavé a poučné čtení. V dnešní době skoro povinná četba. Určitě doporučuji všem čtenářům, které zajímá dění okolo nich a také mladým čtenářům. Nenechte se odradit tématem knihy, které může někdo pokládat za nezajímavé. Kniha má rozhodně co předat. 

Tak zase zpátky ke knížce, knihomolové!
Niky

Komentáře

  1. Knihu si chci již delší dobu přečíst, tak snad se k ní dostanu co nejdříve :) Tvoje recenze mě ještě více navnadila :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat